2014. december 4., csütörtök

Negyedik nap

Ma egy kicsit később jelentkeztem, elnézést érte, de ma nagyon sok feladatom volt.
Ma egy kedves kis előadás forgatókönyvét hoztam el nektek, ugyanis a pályázatra ilyen is érkezett! Úgy gondoltuk az írójával, hogy biztosan sokan megörülnek majd ennek a kis darabnak és talán olyan is lesz, aki előadja majd egy iskolai ünnepségen.
Mai barátunk Rudolf, a Télapó segítője, így a történet és az ötletek ma hozzá kapcsolódnak:)



 Bagolyné Szűcs Andrea


RUDI
Szereplők:
Évi, Lackó, Kitti, Zsolti – kicsi gyerekek
Kristóf és két barátja – nagyobb gyerekek
Rudolf – Télapó rénszarvasa
Rudi – Rudolf kisfia, kicsi rénszarvas
Télapó

Helyszínek:
-          óvodaudvar
-          Télapó háza
-          erdő
                   Kellékek:  szánkó ,Télapó zsákja, játékok: mackó, baba, hullahopp karika, toll,kis játék autó, balerina cipő, szalon cukor, nagy autó 2db,Télapó szemüvege,Télapó szánja, Télapó messzelátója, piros kartondoboz,virgácsok, tépőzárral rögzíthető kicsi és nagyobb szarvasagancs,indítókulcs ,
I.                    szín

Gyerekek:  Évi, Lackó,Zsolti , Kitti, (kicsik) : December van  jaj de jó, hívunk, várunk Télapó! December van, jaj de jó, hívunk, várunk Télapó!
dal: / a közönség felé fordulva: Szívünk rég ide vár…1 és 4. versszak
Évi : Szerintem  Télapó most örül annak, hogy neki énekeltünk, hiszen tudjátok, hogy figyel bennünket az óriási messzelátójával. Hamarosan itt lesz, eljön hozzánk,a  naptár már decembert mutat. Mit játszunk, amíg ideér?
Lackó: Szánkózzunk!
 Kitti:  Na és ha sáros lesz a cipőnk?
Lackó: Miért baj az, ha sáros lesz?
Kitti: Te nem tudod Lackó, hogy Télapó csak szép tiszta cipőkbe tesz ajándékot?
Lackó: Én még focizni akartam a cipőmben! Lehet, hogy majd csak holnap jön a Télapó vagy holnapután. Most addig ne focizhassak?
Évi: Dehogynem! Majd megpucoljuk a cipőket. Emlékeztek a cipőtisztító dalunkra? Ének: (Süssünk süssünk valamit dallamásra)
Ez a cipő de szép lesz
Télapó is örülhet
Ablakunkba estére
Tiszta cipő kerülhet
/:csillogóra, szépre
fényesre kefélve
 minden gyerek álma
sok ajándék már ma .:/
Kitti:  Jól megy ez a dal nekünk, szánkózás után is gyorsan tiszták lesznek majd a kiscipők. Irány szánkózni! Télapó biztosan örül, ha látja milyen szépen megosztozunk rajta.
Kristóf (két másik nagyobb gyerek társaságában): Milyen Télapó? Hisztek a mesében kis dedósok? Nincs is olyan, hogy Télapó! Mindenki kap ajándékot, a rosszak is! Nem tudtátok? Kis buták vagytok, azért nem tudjátok! Na, ide azzal a szánkóval! Szánkózni akarunk a barátaimmal. Add ide, mert elveszem. – lökdösni kezdik az egyik kicsit
Zsolti: Ne vedd el, az enyém! Most vette nekem az apukám! (elpityeredik)
Kristóf: Kit érdekel! Jöttök szánkózni fiúk? Had bőgjön ez a kis bőgő masina.. Kéne a szánkód? Vedd el ha tudod.. ( a kicsinek esélye sincs
Zsolti: utánuk kiabál - Megálljatok, ti gonosz fiúk, majd jön Télapó és akkor csak egy csupasz virgácsot kaptok, vagy azt sem. Lehet, hogy a cipőtöket is magával viszi. Nekünk meg majd szép ajándékot hoz és sok finomságot. Mert Télapó minden gyereket lát és látta, hogy milyenek vagytok! Akkor majd ti fogtok sírni, mi meg nevetünk rajtatok.

2. szín

Télapó háza. Télapó valamilyen téli dalt fütyörészve bejön.

Télapó: (Egy nagy piros zsákba pakol) Ez itt egy Labda Évikének. Egy mackó Kristófnak. Pannika nevető babát kért, hm.. Hova is tettem? Megvan!
Aztán kell még egy mesekönyv Pistinek, egy világítós toll Máténak, egy berregő kisautó Sanyikának, egy hullahopp karika Krisztinek. Nehogy elfelejtsem a balerina cipőt Ágikának és a mini golfot Eriknek. Ó, mennyi játék! És ez még csak az első utca ahova megyek, aztán jön majd a József Attila utca, ahol vár rám Klárika, Dávid, Dominik, Áron, Evelin és Boldizsár. Ráadásul Zsolti már évek óta vágyik egy hatalmas elektromos autóra, amit maga vezethet. Ha tudnátok, hogy az milyen súlyos csomag! Na és az a sok szaloncukor, édesség! Még szerencse, hogy van segítségem. Ugye ismeritek őt?
Rudolf! Rudolf! Drága hűséges rénszarvasom. Rudolf! Gyere ide, hozd a szánkót! Lassan indulni kell!

Rudolf: (alig vonszolja magát, nyögdécsel, hapcizik, köhög, krákog)
Itt vagyok Télapó!

Télapó : Hát te meg hogy nézel ki? Sápadt vagy, nyúzott. Karikás a szemed. Talán lázad is van. Mi történt?

Rudolf: Én csak…
Télapó: Igen?
Rudolf: Én csak…
Télapó: Mondd már..!
Rudolf: Én csak megkóstoltam a fagylaltot!
Télapó: Télen, ebben a zimankós, hideg decemberben?
Rudolf: Hát… nem gondoltam, hogy berekedek.. és..
Télapó: van más is?
Rudolf: hát… igen… elhagytam a sapkám és a sálam és úgy játszottam a hóban.. Sajnálom.
Télapó: Sajnálom, sajnálom…de most akkor mi lesz? Nem indulhatok útnak egyedül, szán nélkül, rénszarvas nélkül, segítség nélkül! A gyerekek várják az ajándékot! Ma este! Érted Rudolf? Most! Nem holnap, vagy holnapután, vagy amikor meggyógyul a náthád! Hanem most! Jaj, mit csináljak? (fel alá járkál) Most mit csináljak?
Rudolf: Én elmegyek náthásan is, ha kell..
Télapó: Jaj Rudolf, hogy még Téged is ápoljalak? Nem jöhetsz! Ágyban a helyed egy forró gyógyító tea mellett.
Rudolf: És ha helyettesítene valaki?
Télapó: Helyettesítene? hm… de ki? Ismersz valakit, aki helyettesítene?
Rudolf: Egy valakit ismerek. Ő épp olyan ügyes szánhúzó rénszarvas lesz egyszer majd, mint én. Csak most még kicsi. De már ügyesen repül. Én tanítottam mindenre. Tulajdonképpen mindent tud. Ő a kisfiam: Rudi
Télapó: A kis Rudi?
Rudolf: Rudi! igen!… Jó,jó.. tudom, hogy még gyerek. De a szíve a helyén van, és szívesen segít.
Télapó: Erős is? Mert a sok játék nagyon nehéz, és a gyerekek megérzik, ha valamelyik játék nem örömmel érkezett
Rudolf: Rudi erős.. Mondom,.. Nem lesz baj. Meg tudja csinálni…
Télapó: Na, hadd lássuk azt az erős szarvast..
Rudolf: Rudi! Merre vagy? Gyere ide gyorsan!
Rudi: van egy kis rövid dala
Itt vagyok!
Télapó: (hangosan nevet.) Viccelsz Rudolf? Hiszen ő még egy kisbaba szarvas. Még szarva sincs
Rudolf: A szarvasoknak nincs azonnal szarvuk, csak minden jócselekedettel nő mindig egy kicsit. De Rudinak még nem volt alkalma jót cselekedni, mert még nagyon fiatal. Ha most segíthetne, talán el kezdene nőni az agancsa.
Télapó: Hát nem is tudom…de nemigen van más választásom. Minden készen áll, itt a lista, hogy kinek mit viszünk ,itt a szemüvegem, mert a nélkül nem látok jól, az ajándékok a zsákban. Induljunk hát Rudi, szánra fel!

Télapós, rénszarvasos zene magnóról.
Kiscipők a paraván egyik szélén fel
Rudi fickándozva repül. Télapó élvezi ezt, nagyokat kacag, ám egy zökkenésnél a szemüveg leesik a szeméről, és mivel magasan a felhők között repülnek leesik  egy erdőbe.
Télapó: A szemüvegem! (szemét dörzsöli) Nagyon rosszul látok szemüveg nélkül. Hogy tudom így elolvasni, hogy melyik ajándék kié?
Rudi: Emlékszel Te arra Télapó! Hiszen magad csomagoltad be mindet. Mire meg találjuk az erdőben reggel lesz és a gyerekek sírni fognak, ha nem kapnak ajándékot.
Télapó: Igazad van Rudi! Még mindig az a kisebb baj, ha véletlenül összecserélem az ajándékokat.
Újra zene , repülés, ajándékosztás
(Télapó, mivel nem lát jól rosszul osztja ki az ajándékokat, a rossz gyerekek kapnak szép ajándékot, a jók a virgácsot)

3.szín
Gyerekek: Gyertek gyorsan! Itt járt a Télapó! Tele vannak a kiscipők! Mennyi szép ajándék!
Zsolti: (sírni kezd)  Nem értem! Jó fiú voltam, nem bántottam soha senkit, szót fogadtam az óvó néniknek és mégis csak egy csúnya virgácsot kaptam. Annyira reménykedtem pedig, hogy most majd megkapom a szép lábbal hajthatós autót.
Kitti: Én minden nap könyörögtem a Télapónak egy pillangószárnyas Barbiért és tessék, két csúnya műanyag katonát kaptam. Lehet, hogy örülne ennek egy kisfiú, de nekem az a baba kéne. Olyan jó voltam. Még az ebédet is megettem minden nap, hogy ha Télapó figyel, elégedett legyen velem. És tessék… (ő is sír)
Évi: Nekem is virgács van, méghozzá kettő. Pedig az óvó néni is mindig megdicsér. Se cukorka, se narancs, se gyöngy, amire annyira vágytam..
Lackó: Itt valami nincs rendben. Valami baj történhetett. Az én cipőmben egy kis hajas baba van. Kéred Kitti? Igaz, hogy nem Barbie baba, de mégiscsak lányos játék…
Kristóf: Mi van, mi ez a nagy sírás rívás? Mégsem jött el a Télapótok?
De! Eljött!  Gyertek fiúk! A mi cipőnkben is van valami! Mennyi csoki, cukor, gyümölcs és nápolyi! És labda, társasjáték és kisvasút. Na és még egy nagy csomag is van az én cipőm mellett!? Mi lehet ez? Azta! Egy elektromos kisautó! Egészen jó kis járgány!
Na mi van? Érdemes jónak lenni? Majd télapó nem hoz nekem semmit?
Kis buta bőgősök! Sírdogáljatok csak, mi megyünk és kipróbáljuk a verdát!
( Télapó a paraván egyik széléről nézi távcsővel a gyerekeket a paraván másik szélén)
Télapó: Végre! Alig érzem a vállam annyit dolgoztunk. Minden ajándék gazdára talált. Pihenhetünk végre Rudi! Jó munkát végeztél, sokat repültél. Most pedig elő a mindent látó messzelátót és nézzük, hogy hogy örülnek a gyerekek az ajándékoknak.
Az ott Évi! Nem is örül. Szomorúan üldögél. Szereti pedig az édességet. Talán beteg? És a kis Kitti? Hiszen sírdogál! Miért nem örül? Olyan jó kislány volt egész évben, azt akartam, hogy ma nagyon örüljön, mert megérdemli. A legszebb Barbit választottam ki neki. Erre zokog. Nem értem. Lackó is sírdogál. Virgács van a kezében. Hogy kerülhetett hozzá virgács? Én nem vittem neki virgácsot, csak a rosszaknak. Na és Zsolti? Ő sem örül az autónak, amire olyan régóta vágyott? Zsolti is sír. Mi történhetett itt?
Kristófnak, a rossz, engedetlen kisfiúnak kéne szomorkodnia. Hol van Kristóf? Mit keres nála a Zsolti új autója? Kristóf kacag és a verekedős barátai is mind jókedvűen eszik a sok finom édességet.
Kristóf: - szétkürtöli az udvaron  -  Rossz voltam és mégis ilyen szép autót kaptam! Na mi van? Nem tetszik valakinek valami??
Kitti: Ez nem igazság! Semmit sem érdemeltél volna amilyen gonosz vagy. Nem értem.. Télapó mindig igazságos, mi történhetett?

Télapó:  (a paraván másik oldalán, nagyon zaklatottan) Szegény gyerekek! Milyen csalódottak és bánatosak. A szemüveg miatt van minden, mert nem láttam, hogy melyik kiscipőbe milyen ajándékot tettem. Te vagy a hibás Rudi! Igen, Te! Ha nem fickándozol össze vissza, akkor nem esik le a szemüvegem és akkor most a gyerekek örülnének
Rudi.: Sajnálom! Nem akartam rosszat, csak azt, hogy jó kedved legyen Télapó
Télapó: Tudom én. De sírnak a gyerekek és azt hiszik becsaptam őket. Most mit tegyek? Ez így nem maradhat!
Rudi: Még helyre lehet hozni! Ha visszamegyünk és mindegyik ajándékot a helyére tesszük!
Télapó: Azt nem lehet Rudi. Ha reggel a Zsolti cipője mellett lenne a lábbal hajtható autó, Kristóf azt gondolná, hogy elvette tőle és talán meg is verné. Meg aztán a gyerekek tudják, hogy a Télapó egyszer jön el egy évben, nem találhatnak a cipőjükben minden reggel új ajándékot.
Rudi: És ha csomagot küldenél nekik? Új játékokkal? Azt lehet?
Télapó: Még soha nem volt ilyen. Akkora csomagot nem vállal a posta!  De tulajdonképpen ezt lehet… ha meggondolom. Csak valakinek el kell vinni a csomagot a gyerekekhez!
Rudi: Én Télapó! Én szeretném elvinni!  Meg tudom csinálni!  Had vigyem el én!
Télapó: És valakinek el kéne nekik mondani, hogy mi történt… Hogy nem hagytam cserben őket
Rudi: Én elmondom!  Gyorsan! Induljunk!
Télapó: Várj Rudi! Először meg kell találni a szemüvegem. Csak akkor látom majd jól, hogy melyik gyerek milyen ajándékot kap. Repüljünk vissza az erdőhöz. Nekem rossz a szemem, de Te talán meglátod a fák között.
Rudi: Megtalálom!
Zene, száncsengős, Rudi a szánnal az erdő fölött köröz, majd hirtelen leszáll.
Télapó: Végre! A fejem is megfájdult szemüveg nélkül. Újra látok! Jól van Rudi! Most pedig repüljünk haza!
Rudinak kinő egy kicsi szarva, észre sem veszi
Télapó háza:
Télapó: Segíts Rudi, Hozzuk ide azt a nagy piros kartondobozt ! Én öreg vagyok már, nem bírom el egyedül. Ebbe fogunk pakolni. Nagyon figyelmesen, lassan. Mindenkinek szépen becsomagoljuk az új ajándékát és ráírjuk a nevét. Nehogy véletlenül eltévesszük! Hozd ide azt a Barbie-t, a gyöngyöt! Zsoltinak válasszunk egy sokkal szebb autót, mint amilyen tévedésből a Kristófé lett. Lassan, ügyesen pakoljunk be mindent. Hozd a ragasztószalagot Rudi! Leragasztjuk a dobozt! Mindenkinek benne van minden?
Rudi: nyugtalan már )Benne van! Had induljak már Télapó! Még biztosan most is szomorúak a gyerekek, szeretném, ha minél előbb örülnének. Mehetek?
Télapó: Menj! Indulj! Nagyon vigyázz a csomagra!
száncsengős zene
óvodaudvar
Kitti: Hallottátok mekkorát nyikordult az óvoda kapuja? Valaki jött! Odanézzetek!
Lackó: Hű! Egy kis szarvas! Milyen aranyos! Egyedül be mer jönni a gyerekek közé! Nem fél! Nem sima hétköznapi szarvas az tuti! Egy szánt húz! Gyertek menjünk közelebb!
A gyerekek Rudi köré sereglenek
Rudi:   Szervusztok gyerekek! Rudi vagyok, Télapó szánhúzó szarvasa.
Évi:  Tényleg? Egyenesen Télapótól jöttél?
Rudi:  Igen! Tegnap , amikor itt jártunk Télapó elvesztette a szemüvegét és sajnos összecseréltük az ajándékokat. Ti nem azt kaptátok, amit Télapó Nektek szánt, hanem más gyerek ajándékát. Sajnos, a jó gyerekek is kaptak  virgácsot , a rosszak pedig ajándékot, pedig meg sem érdemelték. Télapó nagyon bánatos lett, amikor meglátta a távcsövön keresztül, hogy szomorkodtok, ezért elküldött engem, hogy most mindenki azt az ajándékot kapja, ami jár neki. Most elhoztam az igazi ajándékokat.
Gyerekek: Tényleg? Jajj de jó! Tudtuk mi, hogy Télapó igazságos!
Rudi: Kibontjuk a csomagot! Ez itt a Kittié! Ez a Lackóé! Gyere Évi, ezt a szépet neked hoztam! Zsoltinak pedig itt a várva várt autó, még világítani is tud.

A gyerekek élvezettel bontogatják az ajándékokat. Oda jönnek a nagyok.
Évi: Na ugye, hogy van Télapó! És nem hagy cserben bennünket. Elküldte nekünk az ajándékot, ami tévedésből hozzátok került. Ha nem veszett volna el a szemüvege, akkor ti sosem kaptatok volna semmit, csak virgácsot.
Rudi: Ez így van! Kristóf, fiúk, adjátok vissza az ajándékokat! Nem érdemlitek meg, hogy játszatok vele.
Kristóf: Ugyan már! Kit érdekel, hogy mit mond ez a kicsi szarvas ! Csak nem hiszitek, hogy Télapótól jött? Az a verda az enyém, nem adom vissza, én fogok vele játszani mindig. Azt csinálok, amit akarok!
Rudi: Azt Te csak gondolod! Télapó a virgácsot szánta Neked.
Kristóf: Sokkal erősebb vagyok nálad kis szarvas. Nem tudod elvenni. Nem tudod magaddal vinni az autót. Úgysem adom oda!
Rudi: Eszemben sincs elvinni. Bőven elég nekem, ha nem tudsz játszani vele. Ha a kulcsát magammal viszem, nem indul el többé. Ki segít megszerezni a kulcsot gyerekek?
A gyerekek mind a Kristóf autójához ugranak, még a barátai is. Haragszanak rá nagyon. Kristóf hiába is erősködik, lefogják, Kitti pedig kiveszi a kulcsot.
Rudi: A szánkóba vele! Gyorsan!
Rudi azonnal felrepül, szól a száncsengős zene.
Kristóf dühöng, a gyerekek meg kinevetik.
Rudi: Jövőre újra eljövünk Télapóval és visszakaphatod az indítókulcsot Kristóf, ha jó leszel. Ne bántsd a gyerekeket és akkor ígérem, hogy elhozom! Addig is viszlát!
Zene A gyerekek hosszan integetnek Rudi után.
Lackó: Érdekes, amikor megérkezett a kis szarvas még csak picike szarva volt.  Láttátok, hogy az előbb hirtelen milyen nagy szarva nőtt? Tudja valaki hogy ez hogy történhetett?....
Kitti: Hm.. Nem tudjuk. Talán a gyerekek tudják.. A lényeg, hogy itt vannak a várva várt ajándékaink Télapótól és örülhetünk.
Közös dal: Fiúk lányok ni ni ni. (mivel arról szól, hogy itt járt a jó Télapó)


:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.
És itt van néhány ötlet a témában, aminek szerintem sok Rudolf őrölt örülni fog (tehát én is)!
És hogy mi ma mit csináltunk a lányokkal? Semmit... Akarom mondani, mivel egy fantasztikus előadás miatt későn értem haza, csak összebújtunk és együtt nevettünk a Gru 2. részén, majd mesét olvastunk és álomba simogattam őket... Jó volt, így bár nem kézműveskedtünk ma sem, de azért ez a nap sem telt el egy kis meghitt pillanat nélkül...


Íme néhány jópofa ötlet! Ki melyiket valósítja meg?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése