2014. október 9., csütörtök

Köszöntelek!

A blog címe sokat sejtető, így akik ide találtak, azok már bizonyára kitalálták, hogy 
ez a blog az adventi készülődésről és az év legszebb ünnepéről fog szólni. 

2-3 éve történt, amikor úgy éreztem, hogy az adventi naptárunkba szeretnék az édességen és az apró ajándékokon kívül és néha helyett is, valami tartalmasabbat tenni a kis zsákokba a lányaimnak. Akkoriban találtam ki, hogy minden napra keresek egy mesét/színezőt/kézműves ötletet/verset is a karácsonyi készülődés jegyében, mert szerettem volna lelkiekben is felkészíteni a gyerekeket a várva várt ünnepre. Azt szerettem volna elérni, hogy december 24-én este,  ne csak az ajándékok számítsanak nekik, hanem érezzék azt a csodálatos hangulatot, átéljék azokat az érzéseket, érezzék azokat az illatokat, amelyeket csakis ez az ünnep képes megteremteni, megadni. Elképzeltem, ahogy esténként összebújunk a lányokkal, mesét olvasunk, majd másnap kézműveskedünk, közben mézeskalács- és narancs illat száll a levegőben, a rádióban karácsonyi dalok szólnak és mindannyiunk arca kipirult az izgalomtól. Csodálatos elképzelés, de azért a valóságban ez nem teljesen így történt! A nagyobbik lánykámat sokszor nem is érdekelte az adott napra szóló mese, a kézműveskedéshez pedig sokszor nem is volt kedve, de azért én nem adtam fel ezt az álmomat, így minden évben újra próbálkozom, mert szeretném, ha nem is minden nap, de azért néha megvalósulhatna ez a fantazmagória.

Ezt a blogot is azért hoztam létre, mert azt remélem, hogy lesznek néhányan, akik úgy gondolják, hogy jó ötlet esténként, karácsony előtt, karácsonyi történeteket olvasni összebújva a gyerekekkel és alkalmanként leülni kicsit és közösen elkészíteni a karácsonyi ajándékokat, díszeket vagy épp együtt megsütni a finom mézeskalácsokat.

Az idén egy nagyratörő terv fészkelte bele magát a buksimba! Elhatároztam, hogy létrehozok egy kreatív mesekönyvet, amiben ez az elképzelés megvalósulhat! Nagy álom, ugye? Szerintem is, de azért én próbálkozom, mert valahogy hiszek benne, hogy jó, amit kitaláltam!

A Kreatív mesekönyvben 24 mese lenne, a karácsonyi készülődés jegyében, a témához illő kézműves ötletekkel, ebből is természetesen 24 darab, sablonokkal és kézműves grafikával, hátterekkel.

Nos, mivel a meseíráshoz sajnos nem értek igazán, így arra gondoltam, hogy erre kiírok egy pályázatot. Szeretnék 24 embernek lehetőséget adni, hogy az ő karácsonyi történetük megjelenhessenek egy igazi, ropogós, kemény fedeles könyvben. Én, mint kézműves Anyuka, a kreatív ötleteket és a grafikáját próbálnám hozzátenni, így megvalósulhatna a 24 nap, 24 mese, 24 ötlet - Adventi készülődés című könyvecske, amely reményeim szerint sok-sok családnak okozhat majd boldog, meghitt és emlékezetes pillanatokat. Az ötleteket elkezdtem már összerakni, hamarosan megkezdőik a kivitelezésük is, reményeim szerint a napokban kiírom végre a meseíró pályázatot is, így elindulhat egy új és közös történet, amelyben a meséket Te írod, én adom az ötleteket és együtt készülünk a Karácsonyra. Jól hangzik? 

A blog persze nem csak ennyit tartogat majd számotokra. Mivel a könyvbe "csak"  24 mese kerülhet be, de valószínűleg több írás fog beérkezni a pályázatra, ezért ezen a blogon és az erre a célra létrehozott facebook oldalon minden nap felteszek majd egy-két mesét (természetesen csak a szerzők engedélyével), így ha ebben az évben is még el is akad a könyvkiadás valamilyen oknál fogva, azért jut majd minden napra egy-egy nagyszerű írás a karácsonyi készülődés jegyében.
A kézműves ötletekben sem lesz hiány, ugyanis igyekszem majd minden nap jobbnál-jobb ötleteket vadászni a számotokra!
Kövessetek itt, vagy a facebook-on: https://www.facebook.com/24nap24mese24otletadventikeszulodes
és szorítsatok, hogy sikerülhessen!!!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése